Thursday, December 11, 2014

Kenapa masih ada yang sokong UMNO??

Kenapa sehingga hari ini masih ramai yang bersama dengan UMNO? mengikut kajian mereka yang masih bersama dengan umno ada tiga golongan.
Golongan pertama
mereka yang mahukan habuan dunia. kerana apa bila seseorang yang bersama umno maka peluang untuk mendapat projek-projek lebih mudah. hal ini kerana kebanyakkan mereka dalam umno adalah pemegang kuasa yang boleh meluluskan projek2.
Golongan kedua
mereka yang bodoh. mereka ini tidak mahu belajar malah lagi parah apabila di ajar mereka menolak mentah2. mereka ini mudah di tipu dengan dengan kata2 pemimpin yang manis mulut dengan janji2 manis. selain itu mereka juga bodoh kerana mudah percaya dengan sentimen bangsa yang di mainkan oleh umno. contohnya bila DAP memerintah,malaysia akan jadi negara kristian. fakta yang langsung tidak logik. namun kerana kebodohan mereka tetap percaya
Golongan ketiga.
mereka yang mewarisi keturunan umno. oleh kerana daripada datuk nenek mereka adalah ahli umno.maka mereka pon menjadi umno secara automatik. mereka hanya mewarisi keturunan itu dan tidak mahu untuk menukar kerana bimbang dimurkai oleh nenek moyang mereka yang telah mewasiatkan untuk terus berjuang bersama umno.
Namun terdapat satu golongan yang paling teruk selain daripada 3 golongan di atas. golongan tersebut ialah golongan yang mana mahu bergabung dengan golongan 3 di atas setelah tahu bahawa mereka begitu teruk. golongan ini di panggil UG. yang bermaksud Urang Gila.

No comments:

Post a Comment

sila la tinggalkan sikit coretan anda

Ahli Fan's Club